facebook

▼ EGÉSZSÉGTORNA

Egészségtorna az egészségért

Az ülő életmód olyan káros, hogy az orvostudományon belül külön területnek számít az általa okozott tünetek kutatása.Becslések szerint egy héten átlagosan 50-60 órát töltünk egy helyben, mozdulatlanul, azazülünk az autóban, a számítógép vagy a tévé előtt.A nők ráadásul az átlagnál is többet ülnek, mert a legtöbben kevesebbet sportolnak és nagyobb köztük az irodai munkát végzők aránya.

Az egészségtorna során megdolgoztatjuk a gerinc működését segítő izmainkat, főként a mély stabilizátorokat, a helyes testtartásért felelős izomcsoportokat. Az egész testet átfogóan, nyújtjuk a rövidülésre hajlamos izmokat és az ezekkel ellentétes működésű izmokat pedig erősítjük, ezáltal létrejön az izomegyensúly, ami a test normál működéséhez elengedhetetlen. Továbbá mobilizáljuk az ízületeket a harmonikus mozgás eléréséért.
Elsősorban az ülő életmód káros hatásainak csökkentése a cél, valamint a degeneratív elváltozások prevenciója. Az egészségtorna javítja a testtudatot, formálja az alakot és segít szinkronba hozni a testet és a szellemet.

Az óra során kiemelt szerepet kap a stretching, amely a fitness talán legelhanyagoltabb eleme. A stretching érezhetően jót tesz és ellazít, növeli a hajlékonyságot, így megnő az izmok és ízületek mozgástere, csökkenti a sérülésveszélyt és hatékony a krónikus fájdalmak megelőzésében is.

Kinek ajánljuk?

Mindenkinek, aki napi két óránál több időt tölt ugyanabban a testhelyzetben, ülő munkát végez. Azoknak, akik szeretnék még hosszú évekig megőrizni és fájdalom nélkül használni testük tartóoszlopát, vagy csak egy kevésbé intenzív, de mégis minden testrészt, izmot jól átmozgató edzésformára vágynak.

„ A sport nemcsak testnevelés, hanem a léleknek is az egyik legerőteljesebb nevelőeszköze.” - Szentgyörgyi Albert